Regulamin Cmentarza w Lubartowie

Regulamin Cmentarza parafialnego Parafii p.w. św. Anny w Lubartowie

Na podstawie Kodeksu Prawa Kanonicznego oraz art. 2 i art. 45 i ustawy z dnia  17 maja 1989 r. o Stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rz. Pol. (Dz. U. Nr 29, poz. 1542 z późn. zm.) stanowi się co następuje:

  1. Cmentarz Grzebalny, mieszczący się przy ul. Szaniawskiego w Lubartowie jest własnością Rzymskokatolickiej Parafii p.w. św. Anny w Lubartowie.
  2. Zarządcą cmentarza jest  Proboszcz Parafii.
  3. Wszelkie sprawy związane z Cmentarzem załatwiane są w Kancelarii Parafialnej w godzinach jej otwarcia.
  4. Obowiązek utrzymania porządku na grobie, jak również w jego otoczeniu, spoczywa na osobie dysponującej grobem.
  5. Nieczystości składane są do kontenerów znajdujących się na parkingu obok cmentarza orz przy wyjściu przy torach kolejowych.
  6. Zakaz wyrzucania nieczystości na terenie cmentarza.
  7. Zarządca cmentarza nie odpowiada za szkody na grobach powstałe na skutek klęsk żywiołowych, kradzieży, uszkodzenia przez trzecie osoby.
  8. Indywidualne ubezpieczenie grobu spoczywa na dysponencie grobu.
  9. Do dysponowania grobem uprawnieni są członkowie rodziny zmarłego Dysponenta według podanej kolejności:
    1. małżonek
    2. krewni zstępni (dzieci, wnuki) itd.
    3. krewni wstępni (rodzice, dziadkowie) itd.
    4. krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa,
    5. powinowaci w linii prostej do 1 stopnia.
  10. Każda zmiana dysponenta grobu lub miejsca zarezerwowanego winna być pisemnie uzgodniona z Zarządcą w Kancelarii Parafialnej z uwzględnieniem niniejszego regulaminu.                                                 
  11. Groby oraz miejsca na grobowiec nie mogą być przedmiotem obrotu prywatnego.
  12. Cmentarz wyposażony jest w punkty czerpania wody. Woda z tych ujęć nie nadaje się do picia
  13. Każdy grób powinien posiadać informację z imieniem i nazwiskiem osoby zmarłej oraz datą jej zgonu.
  14. Wszelkie prace ziemne, murarskie i budowlane wymagają zgody Zarządcy Cmentarza, w innym przypadku zostaną uznane za nielegalne.
  15. Nowy nagrobek nie może przekraczać pierwotnych wymiarów grobu, w przeciwnym razie, zarządca cmentarza ma prawo do zlecenia rozbiórki takowego obiektu.
  16. Wszelkie zanieczyszczenia powstałe w wyniku wykonywania prac przy grobowcu (ziemia, gruz itp.)muszą być usunięte z terenu Cmentarza przez osobę lub firmę wykonującą tę pracę i zabrane przez wykonawcę prac. Nie można docinać pomników lub kostki ( pył powoduje zanieczyszczenie pomników).
  17. Zabrania się wyrzucania gruzu i odpadów po pracach budowlanych do pojemników przeznaczonych na wypalone znicze, wieńce, kwiaty.
  18. Na czynności takie jak: ekshumacja zwłok na inny cmentarz, przeniesienie zwłok lub szczątków do innego grobu na terenie naszego cmentarza wymagana jest zgoda Zarządcy oraz Powiatowej Stacji Sanitarno –Epidemiologicznej w Lubartowie.
  19. Ekshumacja zwłok i szczątków może być dokonana w określonym czasie od 15 października do15 marca:
    1. na umotywowaną prośbę osób uprawnionych za zezwoleniem Inspekcji Sanitarnej,
    2. na zarządzenie Prokuratury lub Sądu, 
    3. na podstawie decyzji właściwego Inspektora Sanitarnego
  20. Pusty grób po ekshumacji pozostaje do dyspozycji Zarządcy Cmentarza bez zwrotu ofiary.
  21. Zarządca Cmentarza przyjmuje w Kancelarii Parafialnej opłaty za:
    1. Utrzymanie cmentarza – wywóz nieczystości z cmentarza. Opłatę oraz na ile lat można wnieść opłatę ustala Zarządca Cmentarza. Wniesienie opłaty przez osobę nie będącą dysponentem grobu, nie uprawnia do pochowania w nim zwłok bez zgody dysponenta.
    2. wjazd pojazdów na teren Cmentarza nie związanych z obsługą pogrzebu.
    3. Zarządca Cmentarza w Lubartowie nie pobiera opłat za tzw. PLACOWE. (co 20 lat), ale jeżeli po upływie 20 lat od ostatniej opłaty dysponent grobu nie dokona kolejnej wpłaty, Zarząd Cmentarza traktuje to jako rezygnację z użytkowania grobu i może przeznaczyć to miejsce na mogiłę dla kolejnej osoby.
  22. W przypadku braku dysponenta decyzje dotyczące grobu podejmuje Zarządca Cmentarza.
  23. Jeżeli grób murowany bądź ziemny jest opuszczonym zawaliskiem, a Zarządca nie ma żadnego kontaktu z rodziną, to w takiej sytuacji, można go użyć do ponownych pochówków. Szczątki osób zmarłych z takiego grobu ( jeżeli nie uległy rozkładowi), są składane pod nowo wybudowany grobowiec.
  24. Groby wojenne, powstańców, kapłańskie, mogą być odrestaurowane i przekazane pod opiekę Lubartowskiego Towarzystwa Regionalnego.
  25. Na grobach można ustawiać nagrobki, których wymiary nie przekraczają granic powierzchni grobu.
  26. Wycinka drzew i krzewów przeprowadzane są przez Zarządcę Cmentarza po uzyskaniu odpowiednich pozwoleń. Tuje/żywotniki nasadzone przy grobach są usuwane na koszt wnioskodawcy.

Niniejszy Regulamin może ulec zmianie o czym decyduje Zarządca Cmentarza.

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Zachęcamy do zapoznania się z Polityką prywatności.